Barvy

Moje recepty mají trochu hlubší úlohu, než dodat do těla pouze základní živiny. Recepty se vyznačují pestrostí chutí i barev a přinášejí dětem nejen potřebnou energii, ale i vyživují mozek a chrání je před nemocemi. V jídelníčku mnoha dětí je stále nedostatečně zastoupena čerstvá zelenina, ovoce a vláknina. Naopak často již v útlém věku maminky nabízejí svým dětem různá lákadla, laciné čokolády, chemicky barvené bonbony či žvýkačky a nápoje s obsahem umělých sladidel. Výzkumy ukazují, že onemocnění rakovinou je spojeno s tím, co jíme. Konzumace nejméně pěti porcí ovoce a zeleniny denně je zdraví podporující a nutné. Pokud chcete pro dítě to nejlepší - nabídněte mu kvalitní a zdravé jídlo.

Žijeme ve vyspělé zemi a je snadné zajistit dětem jídlo nejvyšší kvality. Vařit, znamená méně platit. Kupovat kvalitní (a dražší) suroviny znamená používat méně - kvalita na úkor kvantity - a tím pádem šetřit.

Červená, žlutá, zelená, fialová - to je hotová pastva pro oči a hlavně zdroj naprosto unikátních výživných látek nezbytný pro zdraví naše i dětí. Čím je jídlo barevnější, tím je pro organismus hodnotnější.


ZELENÁ

Zelené zbarvení způsobuje chlorofyl jímž rostlina mění sluneční světlo na energii. Tyto potraviny obsahují antioxidační vitamíny A, C a E. Chrání tak buňky v těle, upevňují zdraví a prodlužují život. Zelená listová zelenina je bohatá na železo, brokolice zase snižuje riziko rakoviny.

ČERVENÁ

Červené zbarvení způsobuje přírozený pigment lykopen, jenž je obsažen například v rajčatech, červených pomerančích a vodních melounech. Je jedním z nejmocnějších protirakovinných látek. Tělo lykopen neprodukuje a tak jej musíme dodávat stravou. Tepelně upravená rajčata jsou nejvhodnějším zdrojem a často je v receptech používám.

ORANŽOVÁ aŽLUTÁ

Pro jejich obsah betakarotenu, který je rostlinnou formou vitamínu A jsou opravdovými pomocníky pro posilování očí. Citrusy jsou velkým zdrojem vitamínu C, který je důležitý pro správné vstřebávání železa, zdravou pleť, hojení ran a růst.

TMAVĚ MODRÁ a FIALOVÁ

Potraviny obsahují velké množství vitamínu C a antioxidantů, které pomáhají zvyšovat imunitu. Hroznové víno ve slupce navíc obsahuje látku snižující cholesterol a zabraňuje shlukování tuků v krevním řečišti. Červená řepa je bohatá na železo a magnezium, borůvky jsou jedním z nejsilnějších antioxidantů vůbec. Tuto zeleninu a ovoce se snažte podávat vždy se slupkou.

BÍLÁ

Bílé zbarvení je sice nenápadné, ale potraviny této barvy stimulují imunitní systém a bojují proti nemocem. Česnek, cibule, pórek, ty všechny obsahují organické sulfidy. Česnek je znám pro své antibiotické účinky a působí proti bakteriálním infekcím.