Saláty

Každý den připravte pro sebe zeleninový salát. Mix různé sezónní zeleniny vždy nabídněte i svému dítěti (již od 8. měsíce). Vybírejte samozřejmě měkčí druhy, salátovou okurku, rajčata, papriky, cuketu, cukrovou kukuřici. Snažte se do salátu přidat vždy nějaké 'překvapení', nějak ho ozvláštnit, aby si děti vždy přišly na své. Nechte jíst děti rukama, nechte je, ať přijdou s jednotlivými barevnými tvary a chutěmi do kontaktu. Někdy můžete přidat oloupané kuličky hrozna, rozinky, různé zábavné vykrájené a uvařené kousky mrkve, pro starší děti můžete pro zpestření přidat jednu či dvě olivy.

Věřte mi, že si děti zeleninové saláty zamilují! Nechte jim čas a prostor pro experimenty. Starším dětem, které budou umět vše lépe rozmělnit přidávejte listovou zeleninu - brokolici, ledový salát a učte je vyžadovat čerstvou stravu. Zeleninu nabízejte vždy automaticky a nečekejte, až si o ni dítě řekne. Udělejte ze salátu součást každého vašeho teplého jídla. Ani netušíte, jak obrovskou službu tím vašemu dítěti uděláte. Z odborného hlediska - čerstvá zelenina snižuje glykemický index jídla. Funguje jako prevence před onemocnění cukrovkou typu B. V současnosti šířící se civilizační choroba. Děti posilují zuby, dostávají do těla nejúčinější vitamín C, který se tepelnou úpravou zničí. Ten pomáhá posilovat namáhaný imunitní systém. Vitamíny řady B, kyselina listová, vláknina. Čerstvá zelenina slouží jako prebiotikum. Všechny tyto nezbytné složky se vám v polévkách vyvaří.

Salát vždy zakápněte kvalitním olejem lisovaným za studena. V kombinaci s ním se lépe uvolňují a vstřebávají vitamíny A, D, E, K.

Velmi vzácné a živinami nabité jsou naklíčená semena. Pořiďte si nakličovací misku a sobě i dětem vždy přidejte výhonky všech možných naklíčených obilnin či luštěnin. Je to to ten nejlepší zdroj zázračných enzymů pro křehký organismus vašich dětí: Živé potřebuje živé!

Konečně starším dětem můžete klíčky nasekat na chléb s máslem a uděláte jim tím tu nejzdravější svačinku.